Comments

You must log in or register to comment.

rot wrote

I feel like something big could happen but could also be squashed by covid there are rent and work strikes happening across the u.s right now which is pretty cool

8

existential1 OP wrote

The way you said that right now makes me think about how in some other places folks can strike or do movements against other types of shit cuz they have that basic level of basic safety net. Then in places way worse than the US there isn't shit to depend on so you really have nothing to lose.

Just how ppl in different places all want to move more towards anarchy but have different jump-off points based on their society.

8

lautreamont wrote

Then quarantine rent strikes indeed got a lot of leeway currently and could become quickly a major Achille's eel.

4

rot wrote

yeah it's a good starting point but who knows when we'll be able to organize in person again?

3

existential1 OP wrote

It makes you wonder how well people will take the opportunity to build networks digitally that can translate to in-person when the time is right.

For instance, you see the shitty political parties and ngo's use mass-texts to "mobilize" people to write legislators or vote...but we don't use similar things locally to boycott or show support for labor discrimination disputes.

2

lautreamont wrote (edited )

One fascinating side of the current situation is how apparently the pandemic caused a political tabula rasa, or (still ongoing) realignment, where liberals have already chained themselves to the biopower, so all there's left as opposition are people who're genuinely either libertarian or authoritarian, and somewhere between.

Really I can't see the same old activism or social anarchism openly transgressing quarantine measures and that "social distancing" crap.

Also anyone should be extremely careful when putting online infos or ideas for upcoming revolts. The internet ain't anyways a place where to mobilize efficiently unless you're okay always having columns of police escorts on your flanks.

8

existential1 OP wrote

Yep. The days where social media revolution seemed possible are long since passed.

3

celebratedrecluse wrote

Well, it lookslike the quarantine will be lifted mid april, and then reinstituted after may 1 after a month of viral infection raises the death toll again.

If they were wise theyd keep the quarantine up to ease police repression. But they are compelled to reinvigorate the market. So we'll have a nice old riot in the sunshine

7

existential1 OP wrote

I too wonder what will happen when they lift the quarantine against the wishes of the medical community and what the outfall from that will look like.

6

celebratedrecluse wrote

Well, they'll try to weigh lives against pounds, and make a devilish calculus.

But what if they fuck up, and the infection goes exponential. The whole system could collapse under the strain, not just medical but all logistics!

3

existential1 OP wrote

I have friends who are port workers and a couple others that are partners in a port-tech startup. They've been saying the supply chain is already showing very real signs of slowdown. Don't be surprised when companies can't fill orders anymore. Not of everything, but certainly of some things. Food manufacturers will start missing essential items and then grocery stores might only have basic essentials for making stuff but not the "ready-made" foods.

2

BrowseDuringClass1917 wrote

Hopefully as many people as possible can stay inside. But in many countries, particularly the United States, that’s simply not an option and people need to eat. A lot of people are going to die and my worst fear is that nobody is gonna go to jail for it

2

ziq wrote

I can't even leave home without permission from the gov right now.

6

lastfutures wrote

I don't even get what the appeal of that would be. J20 2.0? Another year of legal battles wasting everyone's time & money? Stay the fuck home, do something else.

5

existential1 OP wrote

To be honest, I've been using the extra time at home to live out my food sovereignty dreams. I've planted hundred of seeds and have a bunch give away in proper containers.

I'm now working with some folks to organize single-person plantings on other peoples property to keep up with the sovial distancing requirement.

2

Tequila_Wolf wrote (edited )

I'm gonna do my best :D Hoping to work on our rent strike situation from lockdown while helping coordinate some suburbs/townships' aid networks, but I have no idea what that's looking like because one of my core crew is MIA.

Lockdown starts tonight at midnight. Massive portions of the population live in shacks in cramped townships, many with no taps or bathrooms on their property. Some of the places have no regular water at all. The army's been deployed to back up the police.

May 1 feels a world away.

5

existential1 OP wrote

Yeah I reeeallly wonder how this is gonna play out in places where folks don't have readily available access to basic needs. Seems like it could only go a couple ways.

4

Pop wrote

the last mayday

dun dun dun

4

BrowseDuringClass1917 wrote

May Day is about big rallies and symbolism. What we are dealing with now will be beyond that, it’s time for the movement to stop waiting for for the first of may, fight now.

3